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HM CRM con motore Rotax 125 2T- discussione generale - II
12725076
12725076 Inviato: 26 Nov 2011 16:05
 

aeroxrosso ha scritto:
sempre il mio amico ha detto che il rotax 123 va tanto di più del 122, e che il 122 non va molto, corre si, ma non è molto potente, cosa mi dite? icon_smile.gif


Si e' vero il 123 era piu' potente del 122
 
12725867
12725867 Inviato: 26 Nov 2011 20:13
 

da quello che ho sentito, il 122 è però più affidabile come motore!!!
 
12726537
12726537 Inviato: 26 Nov 2011 23:22
 

il 122 è l'evoluzione del 123 e come tale oltre ad andare più forte è anche molto più affidabile e ben fatto..
 
12726717
12726717 Inviato: 27 Nov 2011 0:35
 

balexx95 ha scritto:


Si e' vero il 123 era piu' potente del 122
si ma di poco! il mio amico dice che va molto più forte
 
12726735
12726735 Inviato: 27 Nov 2011 0:52
 

ti assicuro che il 123 non va assolutamente più forte del 122... anzi.. ne vedo più di 300 l'anno di questi cilindri
 
12727248
12727248 Inviato: 27 Nov 2011 11:38
 

CIAO stavo cercando di seguire tutta la discussione dall'inizio alla fine per vedere se si rispondeva già alla mia domanda ma visto che le pagine sono troppe io ve lo chiedo, mi scuso se c'è già stata la domanda in questo topic.
cosa bisognerebbe fare per modificare l'aprilia sx?
quanto costa il kt full power?
cosa vuol dire mappare la centralina?
cos'è la rave?( lo sentita nominarla parecchie volte nelle pagine che ho letto) icon_mrgreen.gif icon_smile.gif
 
12727290
12727290 Inviato: 27 Nov 2011 11:53
 

sei off topic perchè si parla dell'hm qui...
la rave è la valvola di scarico. La moto esce senza (il modello depotenziato) e per ripotenziarla va messa. Ne esistono 2 tipi: pneumatica ed elettronica
Il kit full power è da evitare perchè comprende uno scarico pessimo e costa tantissimo
Mappare la centralina significa cambiare il programma interno. La cosa non è fattibile (a meno di trasformarla in evo con altre problematiche)
Per le modifiche puoi far tutto ciò che vuoi.. scarico e valvola sono le cose principali per ripotenziarla icon_wink.gif
 
12727372
12727372 Inviato: 27 Nov 2011 12:16
 

dalcanaleluca ha scritto:
ti assicuro che il 123 non va assolutamente più forte del 122... anzi.. ne vedo più di 300 l'anno di questi cilindri


So che il mio giudizio può sembrare di parte visto che ho il rotax 122, però dalca ci lavora su questi motori, quindi mi fiderei di queelo che dice lui 0509_pernacchia.gif
 
12727379
12727379 Inviato: 27 Nov 2011 12:18
 

grazie, ero sicuro che ero off topic ma avevo bisogno di sapere cos'era.
 
12824915
12824915 Inviato: 23 Dic 2011 20:41
 

ehi icon_smile.gif sapete dirmi quanto fa da 0 a 100 orari l hm nuovo? icon_smile.gif
 
12825211
12825211 Inviato: 23 Dic 2011 22:07
 

aeroxrosso ha scritto:
ehi icon_smile.gif sapete dirmi quanto fa da 0 a 100 orari l hm nuovo? icon_smile.gif

2.9 secondi...... eusa_wall.gif
bho dipende dai rapporti e se depo o ripo
 
12825703
12825703 Inviato: 24 Dic 2011 1:04
 

TheMadness ha scritto:

2.9 secondi...... eusa_wall.gif
bho dipende dai rapporti e se depo o ripo

da ripo dico...credo che saremo sui 7 sec. qualcuno ha dati più precisi ?
 
12825999
12825999 Inviato: 24 Dic 2011 10:30
 

Ragazzi viene giocato tutto dai rapporti... se ne mettete di corti li prende in fretta, se sono medi o lunghi ci mette un po' di più perchè sposta tutto in alto (ma in tal caso avrà un allungo fenomenale)...
 
12827107
12827107 Inviato: 24 Dic 2011 16:00
 

su motociclismo davano come dato 6.8 sec
 
12828357
12828357 Inviato: 25 Dic 2011 3:34
 

Hello, I hope someone speaks English in here, because i have really big problems with mine bike. I'm from Finland and my bike is HM CRM Derapage Competition, and it's supermoto. icon_biggrin.gif

It's very rare bike in Finland and nobody doesn't know anything about it, like how it works etc. I put racing kit in my bike and it stopped working well.

I dont know what jet/nozzle (dunno what do you call it..) I have to put in the carburetor, It have now 135 in and it doesn't work at all.. Can someone tell how to adjust mine bike? icon_biggrin.gif

The piston got broken once, but i put new cylinder and piston in, i don't have oil pump in use, and mixes is about 2.5%

It feels like it's having too much gasoline and going too rich but i don't know.. Aprilia RS 125cc (same machine as HM Rotax 122) they put 185 jet/nozzle but it feels like too big on mine bike. I have rave2 and full-power tube. I'm afraid of putting too little jet/nozzle in and it will got broken again..

I'm very sorry of my bad English but hope that somebody understand. icon_biggrin.gif Thank you!

And here's a picture of my HM icon_biggrin.gif

immagini visibili ai soli utenti registrati

 
12828483
12828483 Inviato: 25 Dic 2011 9:47
 

hi, first you have to try some main jet from 160 to 175, maybe you also need to put the needle's clip at the next down side 0509_up.gif
don't use the bike with the 135 and the full power exhaust because is dangerous for your engine icon_wink.gif
 
12828746
12828746 Inviato: 25 Dic 2011 12:09
 

Sure, 135 jet is really too small.
Try the jets said by Ld90 0509_up.gif
 
12828828
12828828 Inviato: 25 Dic 2011 12:42
 

do you have the VHST28 model carburetor?
 
12828899
12828899 Inviato: 25 Dic 2011 13:52
 

Yeah, the carburetor is VHST28 and thanks guys for your tips. From where i bought my bike they said "put main jet size something like 130 we are not sure but try it" I was like, that sounds little bit too small.. icon_biggrin.gif

It runs ok but performance on low revs it slightly bogs down but gets better in mid range and then stuggles past.

Finland is freaking cold place, so I think I have to put little bit bigger main jet than in Italy? But I will try them and I come here to tell what happened icon_smile.gif Btw, is air filter throttled?
 
12828964
12828964 Inviato: 25 Dic 2011 15:09
 

they tell you to mount a small main jet because with the old model (PHBH) this was the correct jet
 
12829008
12829008 Inviato: 25 Dic 2011 15:35
 

liina ha scritto:
Yeah, the carburetor is VHST28 and thanks guys for your tips. From where i bought my bike they said "put main jet size something like 130 we are not sure but try it" I was like, that sounds little bit too small.. icon_biggrin.gif

It runs ok but performance on low revs it slightly bogs down but gets better in mid range and then stuggles past.

Finland is freaking cold place, so I think I have to put little bit bigger main jet than in Italy? But I will try them and I come here to tell what happened icon_smile.gif Btw, is air filter throttled?


Absolutely. A colder weather changes the carburettor settings. With a colder weather you must use a bigger jet, so try about 170 0509_up.gif
 
12830182
12830182 Inviato: 25 Dic 2011 22:22
 

Today I tried 140 jet because stores are not open so I can't buy a bigger ones. And what the fuck, high-speed was 50km/h and it felt like it choke to gasoline or is it just opposite? It was worse than 135 jet. This is so weird, I just can't believe it works on 170 jet before I try it.. icon_biggrin.gif

And do I have to change needle and slide? And how much I open the air screw?

Aprilia RS's they say that needle has to be D53 and 1 hole from the top, idling jet 45, slide 50 and air screw 2-1/4 rounds open. Carburettor is at RS VHST28 too.
 
12830197
12830197 Inviato: 25 Dic 2011 22:27
 

Remember that numbers which say the size of the jet aren't with a standard unity... for example, you can say that your carburettor is VHST with 28 mm valve, but jet's are number and nothing else.
So the same number sometimes can say different things...

But your situation is strange eusa_think.gif
 
12830236
12830236 Inviato: 25 Dic 2011 22:45
 

That's true. icon_biggrin.gif But at tuesday i will go shopping and I will try bigger jets so let's see what happen.. If it doesn't work I just throw it to lake.
 
12830263
12830263 Inviato: 25 Dic 2011 22:55
 

liina ha scritto:
That's true. icon_biggrin.gif But at tuesday i will go shopping and I will try bigger jets so let's see what happen.. If it doesn't work I just throw it to lake.


LOL!
Try also a smaller jet, but only if you notice that your bike spits oil and fuel from the tube 0509_up.gif
 
12830299
12830299 Inviato: 25 Dic 2011 23:10
 

Yep, it spits oil tons out of the silencer.. I was thinking, that have they strangled this bike more when it came to Finland. It is 9,2kW in papers.
 
12830307
12830307 Inviato: 25 Dic 2011 23:14
 

but what you actually mount on your bike?
 
12830313
12830313 Inviato: 25 Dic 2011 23:16
 

If it spits so much oil you're "fat of carburettor" (we describe in this way this situation in Italy icon_asd.gif )... you definitely have to try a smaller jet!
Try about 120!
 
12830321
12830321 Inviato: 25 Dic 2011 23:18
 

but is difficult that the vhst in normal configuration mount a minimum jet so small!!
are you in the photo with your bike? whao icon_mrgreen.gif
 
12830377
12830377 Inviato: 25 Dic 2011 23:32
 

Yep, I'm at the photo. It's not easy to be a girl in Finland who likes motorcycles, because guys won't help me at all because they are afraid that I ride a bike better than they.. icon_biggrin.gif

It's just so fucking weird that everyone else haves so big sizes of jets, and I just put 10 sizes bigger jet than original and it works.. No no I don't believe.. But if 5 sizes bigger jet make so big difference by how my bike acts.. Hmm..

My friend had same bike as I and some professional adjust it.. In his bike was 120 jet and he said it worked ok but it got broken like 10 times.. But he didn't treated his bike well so I don't know.. icon_biggrin.gif
 
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