Leggi il Topic


Indice del forumForum Ducati

   

Pagina 2 di 4
Vai a pagina Precedente  1234  Successivo
 
Design Ducati - II parte ["intervista" Terblanche]
11429478
11429478 Inviato: 24 Feb 2011 10:37
 

DemaDev scrivimi un pò un messaggio da mandare a PT con scritto se possiamo mandargli le domande in italiano dai...almeno ci proviamo 0510_saluto.gif 0510_saluto.gif 0510_saluto.gif 0510_saluto.gif
 
11429755
11429755 Inviato: 24 Feb 2011 12:02
 

DemaDev ha scritto:

i traduttori tipo google translate vanno bene solo se usati parola per parola 0509_up.gif


Mah , io mi trovo abbastanza bene ( certo , qualche frase ogni tanto dovevo rimetterci le mani ) , qui non ho avuto tempo , comunque e' comprensibile

Non ho trovato mai difficolta' a comunicare quotidianamente con gli amici dell'altro forum americano .

Comunque pensavo servisse subito la traduzione , se poi deve essere di madrelingua e' un'altra cosa .. ma si capisce

ciao
 
11430441
11430441 Inviato: 24 Feb 2011 14:29
 

Aggiungerei un nuovo stato per le domande elencate nel primo post: "da tradurre".
Prima di in sospeso, si potrebbe scrivere da tradurre, così è più facile tradurre le domande senza dover cercare in tutto il topic se sono già state tradotte! icon_asd.gif

Edit. fino ad adesso mi pare che nessuna sia stata tradotta quindi aggiungp in tutte le domande "da tradurre" icon_asd.gif
 
11430773
11430773 Inviato: 24 Feb 2011 15:25
 

stasera cerco di iniziare ma vi giuro che ho la testa altrove eusa_wall.gif

ho un paio di progetti da ultimare e pochissimo tempo quindi sono tiratissimo e stressatissimo eusa_wall.gif
 
11430981
11430981 Inviato: 24 Feb 2011 15:52
 

DemaDev ha scritto:
stasera cerco di iniziare ma vi giuro che ho la testa altrove eusa_wall.gif

ho un paio di progetti da ultimare e pochissimo tempo quindi sono tiratissimo e stressatissimo eusa_wall.gif

Tranquillo, non c'è fretta!!! icon_wink.gif icon_wink.gif icon_wink.gif
 
11432642
11432642 Inviato: 24 Feb 2011 20:34
 

Non c'è fretta! Se ciò che hai in testa è l'Università, viene prima quella!!!
 
11434177
11434177 Inviato: 25 Feb 2011 0:28
 

grazie per la comprensione ragazzi 0510_sad.gif
 
11500084
11500084 Inviato: 11 Mar 2011 2:33
 

e conclusi gli esami ora ho il computer in assistenza e mi connetto col wifi del cellulare giusto per controllare la posta icon_asd.gif

quindi mi tocca rimandare ancora 0510_sad.gif
 
11500347
11500347 Inviato: 11 Mar 2011 9:15
 

DemaDev ha scritto:
e conclusi gli esami ora ho il computer in assistenza e mi connetto col wifi del cellulare giusto per controllare la posta icon_asd.gif

quindi mi tocca rimandare ancora 0510_sad.gif

tranquillo Dema....magari quando gli mandiamo le domande ci scusiamo per l'attesa e diamo la colpa a te... icon_asd.gif icon_asd.gif icon_asd.gif


0510_abbraccio.gif 0510_abbraccio.gif 0510_abbraccio.gif 0510_abbraccio.gif

doppio_lamp.gif
 
11501354
11501354 Inviato: 11 Mar 2011 13:45
 

warez ha scritto:

tranquillo Dema....magari quando gli mandiamo le domande ci scusiamo per l'attesa e diamo la colpa a te... icon_asd.gif icon_asd.gif icon_asd.gif


0510_abbraccio.gif 0510_abbraccio.gif 0510_abbraccio.gif 0510_abbraccio.gif

doppio_lamp.gif


Per pegno ti dovrai comprare un 999 o una MTS! icon_asd.gif
 
11502125
11502125 Inviato: 11 Mar 2011 16:16
 

anomico ha scritto:


Per pegno ti dovrai comprare un 999 o una MTS! icon_asd.gif



passi la 999 che adoro, ma la mts proprio no vi prego 0510_sad.gif
 
11502617
11502617 Inviato: 11 Mar 2011 18:24
 

DemaDev ha scritto:



passi la 999 che adoro, ma la mts proprio no vi prego 0510_sad.gif


Allora . . . MTS . . .sennò che pegno è! icon_twisted.gif
Chiudo OT
 
11644826
11644826 Inviato: 10 Apr 2011 18:07
 

scusatemi ma il computer mi è tornato da poco ed ho avuto un sacco di lavoro serio da recuperare icon_asd.gif

sto iniziando a tradurle in ordine di apparizione. ovviamente mi sto riservando il diritto di semplificare domande troppo prolisse estrapolando il succo altrimenti a fare una traduzione letterale non mi passa più icon_asd.gif


you designed the 999 imbalancing its lines knowing that generally they prefer something more harmonic. why did you decide that style? knowing the public response to this project would you repeat it (having the opportunity) or will you design something different?


after 10 years the "9 series" is starting to be considered as a bike that isn't ageing even by the extremist ducatisti. in your opinion why it wasn't a success? because of the expectacions borned with the 916 or the "fundamentalism" of ducatisti?


generally when we speak about SBK the commercial model is very very similar to the race one. in the 999 case sometimes it seems that we're looking at 2 different bikes.
why this decision? couldn't the street version more similar to the race one? maybe is it a matter of aerodynamics?


omitting the low impact of the slogans, how much did the negligence about the ads (wrong shots, poorness of explanations about its complex lines etc...) interpose with the possible success of the 999?


we found some common design elements between you creation (999) and its heir 1098. do you think it's only an "accident" or they really wanted to revisit some elements of the 999?
qui è dove chiedo se elementi in comune notati tra la 999 e la 1098 sono casuali o voluti. sarebbe bene però specificare quali. qualcuno può indicarmeli?


when you showed off the project of the 9 to the ducati's managers how did they comment the abandon of the monobraccio?
why did you decide to do this? for a design or engineering matter? or maybe to quote the old ducati SBK as 851 and 888?
 
11645806
11645806 Inviato: 10 Apr 2011 20:43
 

La domanda chi l'ha posta? Devo vedere la lista iniziale . . . eusa_think.gif
Comunque, il 1098 è un misto tra 916 e 999, sia ciclisticamente (tra l'avantreno del 916 e la percorrenza in curva del 999) che stilisticamente. Riprende molto dal 916, ma alcuni dettagli del 999 ci sono: la parte anteriore del codone, quella vicino alla sella, alle prese d'aria . . . la carena laterale allungata fino alla ruota . . . eusa_think.gif . . . altro non mi viene icon_rolleyes.gif
 
11647530
11647530 Inviato: 11 Apr 2011 10:24
 

...avevo paura che vi foste dimenticati di questo 3d....bravo dema che hai iniziato 0509_doppio_ok.gif 0509_doppio_ok.gif 0509_doppio_ok.gif 0509_doppio_ok.gif 0509_doppio_ok.gif
 
11652950
11652950 Inviato: 12 Apr 2011 9:54
 

ora però dovrete aspettare almeno giovedì per il seguito visto che per le prossime 48h non avrò mezzora libera icon_asd.gif
 
11670004
11670004 Inviato: 15 Apr 2011 8:41
 

scusate ma sto cercando di liberarmi da impegni vari 0509_up.gif

comunque tornando al discorso più generale di "design ducati":

chi si azzarda a dire che al centro stile ducati sanno ancora cosa diavolo sia il buongusto gli metto le mani addosso icon_asd.gif

Link a pagina di Motoblog.it
 
11670795
11670795 Inviato: 15 Apr 2011 12:00
 

icon_asd.gif . . . meno male che Oberdan Bezzi è un free-lance, non ha niente a che vedere con Ducati (almeno ufficialmente). Già il Cenrto Stile, secondo me, non se la passa alla grande icon_asd.gif
 
11837999
11837999 Inviato: 16 Mag 2011 20:25
 

Demadev, ci sono novità!? eusa_whistle.gif
Io gli auguro di campare 100 anni a Terblanche, ma non è così facile icon_asd.gif

0510_abbraccio.gif

0510_saluto.gif
 
11838558
11838558 Inviato: 16 Mag 2011 21:22
 

bestia me ne ero bellamente dimenticato! icon_biggrin.gif


cavolo scusate scusate scusate 0510_inchino.gif 0510_inchino.gif 0510_inchino.gif

domattina non ho nulla da fare, prometto che sarà tutto finito icon_mrgreen.gif
 
11838604
11838604 Inviato: 16 Mag 2011 21:25
 

icon_wink.gif siamo qui anche per questo!!! icon_twisted.gif

Grazie 1000
 
11838793
11838793 Inviato: 16 Mag 2011 21:42
 

ma figurati! già mi sono preso l'impegno e sto paccando icon_asd.gif ringraziate quando sarà finito icon_asd.gif
 
11847866
11847866 Inviato: 18 Mag 2011 16:42
 

mi sono preso la libertà di non tradurre domande clone icon_biggrin.gif
ah ieri mattina è vero, no navevo nulla da fare, e per questo ho dormito fino a mezzogiorno quindi eccomi qui ora icon_mrgreen.gif
e con queste abbiamo finito icon_biggrin.gif

ah anomico ti chiedo scusa ma mi sono permesso pure di stringere un po' le tue domande puntando alla domanda in sè (senza però tralasciare nulla o impoverirle eh icon_biggrin.gif ) icon_asd.gif

icon_arrow.gif Where did you take the inspiration for the 999?

icon_arrow.gif I think your style is marked by the integration between tank and the back of the bike as you wanted to create something sculptural. this concept is well-represented by the MHe900, the 999 and you latest guzzi's prototipes.
Where this concept come from? From the automotive world? Do you think at the fairing of a bike as it was the body of a car?

icon_arrow.gif comparising the sketchs of the 999 signed by Sam Matthews the ultimate 999 shows a poor stylistic lexicon. which was your position about it as the chied of the centro stile? did you supervise all the project (from the concept to the ultimate release) or did you work on details too?
do you think these passages impoverished the 999 or do you think it was the best solution to sell it?

icon_arrow.gif looking at the "supermono" we can see the predominance of the essencial lines. even 999 sn very elegant and polis but directed on less essential details. this happened to include more customers (and not only people "related" to the ducati's race world)? so it was a marketing solution or a your idea?

icon_arrow.gif the concept of the MHe900 was a masterpiece! but the maketed version lost some things (camera, arrows in the pipes, carbon disc...). but why did you changed the headlight with the monster one? the double light could be less "old style" and more "new school". was it a choiche of budget or linked to the problematics to ratify a new headlight?

icon_arrow.gif ducati has been always suggested new styles but now she is walking through a way of "impoverishment of innovation" and it's more similar to the other brands.
what do you think about it?

icon_arrow.gif you designed 3 huge masterpieces: 888, supermono, hypermotard. in these 3 bikes you couldn't design whatever you wanted (the 888 was an upgrade of 851, the supermono had to be practical for races, the hypermotard eas a kinf of motard and it's a style that doesn't allows a lot of fantasy).
the 999 and SS series weren't a big success and the multistrada wasn't apprecciated a lot but in these cases you could use all your fantasy and imagination.
in your opinion why your less appreciated works are your more "free" works?






finito! chiedo ancora scusa per il ritardo sovrumano ma giuro mi era scappato proprio di mente icon_biggrin.gif
 
11847982
11847982 Inviato: 18 Mag 2011 17:03
 

DemaDev ha scritto:
mi sono preso la libertà di non tradurre domande clone icon_biggrin.gif
ah ieri mattina è vero, no navevo nulla da fare, e per questo ho dormito fino a mezzogiorno quindi eccomi qui ora icon_mrgreen.gif
e con queste abbiamo finito icon_biggrin.gif

ah anomico ti chiedo scusa ma mi sono permesso pure di stringere un po' le tue domande puntando alla domanda in sè (senza però tralasciare nulla o impoverirle eh icon_biggrin.gif ) icon_asd.gif

icon_arrow.gif Where did you take the inspiration for the 999?

icon_arrow.gif I think your style is marked by the integration between tank and the back of the bike as you wanted to create something sculptural. this concept is well-represented by the MHe900, the 999 and you latest guzzi's prototipes.
Where this concept come from? From the automotive world? Do you think at the fairing of a bike as it was the body of a car?

icon_arrow.gif comparising the sketchs of the 999 signed by Sam Matthews the ultimate 999 shows a poor stylistic lexicon. which was your position about it as the chied of the centro stile? did you supervise all the project (from the concept to the ultimate release) or did you work on details too?
do you think these passages impoverished the 999 or do you think it was the best solution to sell it?

icon_arrow.gif looking at the "supermono" we can see the predominance of the essencial lines. even 999 sn very elegant and polis but directed on less essential details. this happened to include more customers (and not only people "related" to the ducati's race world)? so it was a marketing solution or a your idea?

icon_arrow.gif the concept of the MHe900 was a masterpiece! but the maketed version lost some things (camera, arrows in the pipes, carbon disc...). but why did you changed the headlight with the monster one? the double light could be less "old style" and more "new school". was it a choiche of budget or linked to the problematics to ratify a new headlight?

icon_arrow.gif ducati has been always suggested new styles but now she is walking through a way of "impoverishment of innovation" and it's more similar to the other brands.
what do you think about it?

icon_arrow.gif you designed 3 huge masterpieces: 888, supermono, hypermotard. in these 3 bikes you couldn't design whatever you wanted (the 888 was an upgrade of 851, the supermono had to be practical for races, the hypermotard eas a kinf of motard and it's a style that doesn't allows a lot of fantasy).
the 999 and SS series weren't a big success and the multistrada wasn't apprecciated a lot but in these cases you could use all your fantasy and imagination.
in your opinion why your less appreciated works are your more "free" works?






finito! chiedo ancora scusa per il ritardo sovrumano ma giuro mi era scappato proprio di mente icon_biggrin.gif


Hai fatto bene, troppo lunga può risultare indigesta!!! icon_asd.gif
Ampiamente scusato, almeno da parte mia. Non ti volevo disturbare, sennò te l'avrei ricordato prima.

Warez, adesso tocca a te 0510_inchino.gif
 
11848183
11848183 Inviato: 18 Mag 2011 17:39
 

warez mi raccomando sono 2 i post di traduzione icon_biggrin.gif
 
11942224
11942224 Inviato: 6 Giu 2011 20:17
 

Ciao ragazzi...allora....tornato anche io dopo assenza prolungata...

allora...le domandine sono pronte..e sono queste:

icon_arrow.gif you designed the 999 imbalancing its lines knowing that generally they prefer something more harmonic. why did you decide that style? knowing the public response to this project would you repeat it (having the opportunity) or will you design something different?


icon_arrow.gif after 10 years the "9 series" is starting to be considered as a bike that isn't ageing even by the extremist ducatisti. in your opinion why it wasn't a success? because of the expectacions borned with the 916 or the "fundamentalism" of ducatisti?


icon_arrow.gif generally when we speak about SBK the commercial model is very very similar to the race one. in the 999 case sometimes it seems that we're looking at 2 different bikes.
why this decision? couldn't the street version more similar to the race one? maybe is it a matter of aerodynamics?


icon_arrow.gif omitting the low impact of the slogans, how much did the negligence about the ads (wrong shots, poorness of explanations about its complex lines etc...) interpose with the possible success of the 999?


icon_arrow.gif we found some common design elements between you creation (999) and its heir 1098. do you think it's only an "accident" or they really wanted to revisit some elements of the 999?

icon_arrow.gif when you showed off the project of the 9 to the ducati's managers how did they comment the abandon of the monobraccio?
why did you decide to do this? for a design or engineering matter? or maybe to quote the old ducati SBK as 851 and 888?

icon_arrow.gif Where did you take the inspiration for the 999?

icon_arrow.gif I think your style is marked by the integration between tank and the back of the bike as you wanted to create something sculptural. this concept is well-represented by the MHe900, the 999 and you latest guzzi's prototipes.
Where this concept come from? From the automotive world? Do you think at the fairing of a bike as it was the body of a car?

icon_arrow.gif comparising the sketchs of the 999 signed by Sam Matthews the ultimate 999 shows a poor stylistic lexicon. which was your position about it as the chied of the centro stile? did you supervise all the project (from the concept to the ultimate release) or did you work on details too?
do you think these passages impoverished the 999 or do you think it was the best solution to sell it?

icon_arrow.gif looking at the "supermono" we can see the predominance of the essencial lines. even 999 sn very elegant and polis but directed on less essential details. this happened to include more customers (and not only people "related" to the ducati's race world)? so it was a marketing solution or a your idea?

icon_arrow.gif the concept of the MHe900 was a masterpiece! but the maketed version lost some things (camera, arrows in the pipes, carbon disc...). but why did you changed the headlight with the monster one? the double light could be less "old style" and more "new school". was it a choiche of budget or linked to the problematics to ratify a new headlight?

icon_arrow.gif ducati has been always suggested new styles but now she is walking through a way of "impoverishment of innovation" and it's more similar to the other brands.
what do you think about it?

icon_arrow.gif you designed 3 huge masterpieces: 888, supermono, hypermotard. in these 3 bikes you couldn't design whatever you wanted (the 888 was an upgrade of 851, the supermono had to be practical for races, the hypermotard eas a kinf of motard and it's a style that doesn't allows a lot of fantasy).
the 999 and SS series weren't a big success and the multistrada wasn't apprecciated a lot but in these cases you could use all your fantasy and imagination.
in your opinion why your less appreciated works are your more "free" works?


Sono tutte?!?!?!

Dema ora che hai fatto 30 fai 31....scrivimi due righe per il messaggio XD....scrivergli tutta sta pappardella senza uno "ciao dopo tanto tempo ecco le domande fatte....." o cose del genere non mi sembra carino che dite!??!?!

comunque...dema eusa_clap.gif eusa_clap.gif eusa_clap.gif eusa_clap.gif eusa_clap.gif grazie 1000 per il tempo che speso!!!!
 
11944114
11944114 Inviato: 7 Giu 2011 8:35
 

speso? diciamo perso vistto quanto ho rimandato icon_asd.gif

ora non connetto e solo per venire in uni ho rischiato di bocciare un po' di macchine mentre zigzagavo nel traffico perchè il cervello era ancora sul comodino icon_asd.gif come mi sveglio lo faccio icon_asd.gif
 
12003340
12003340 Inviato: 19 Giu 2011 11:37
 

dema...qui ancora nulla!?!?.... eusa_think.gif eusa_think.gif eusa_think.gif eusa_think.gif
 
12086684
12086684 Inviato: 5 Lug 2011 16:03
 

Dai, dai, chiudiamo questo progetto!!! 0509_banana.gif
 
12146333
12146333 Inviato: 17 Lug 2011 14:59
 

mr terblanche we're so sorry for this delay but we had some logist problems during the collection, the choice and the translation of the questions.
they were a lot and we had to choose just the more significant without hurt all the other people.

thank you for your collaboration, we wish you a beautiful day.
 
Mostra prima i messaggi di:





Pagina 2 di 4
Vai a pagina Precedente  1234  Successivo

Non puoi inserire nuovi Topic
Non puoi rispondere ai Topic
Non puoi modificare i tuoi messaggi
Non puoi cancellare i tuoi messaggi
Non puoi votare nei sondaggi
 
Indice del forumForum Ducati

Forums ©